9 Μαΐ 2010

Μάνος Ξυδούς - Εσύ εκεί...

...

....






"Το θυμάμαι σαν να 'ναι τώρα.. Παίρνω στα χέρια μου τον κόκκινο δίσκο του Λάκη με τα ψηλά ρεβέρ με τίτλο "Δικαίωμα στο όνειρο", πρέπει να 'ταν το '95 και σταματάω στο τέλος, στη φωνή του Μάνου.. "Για την Κατερίνα" λέει κι αρχίζει να τραγουδά το "Εσύ εκεί". Σπαρακτικός, με μια λέξη.. Δεν ξέρω πόσες φορές γύρισα πίσω τη βελόνα του πικάπ και το ξανάκουσα.. Ήταν τραγούδι ηχογραφημένο απ' την συναυλία που δόθηκε στο "Ρόδον" τον Οκτώβρη του '93, με αφορμή τα γενέθλια του Λάκη. Έκτοτε πάντα το συμπεριλάμβανε στο πρόγραμμα του, αλλά και στα διαφημιστικά σποτ των συναυλιών των Πυξ Λαξ. Αν όχι το πρώτο, ήταν απ' τα πρώτα που τραγουδούσε κάθε φορά.. "








Τον θυμάμαι το 1994, όταν στο Ρόδον και στην εορταστική συναυλία του Λάκη Παπαδόπουλου, με τη συμμετοχή των φίλων του, ερμήνευσε το «Εσύ εκεί» του Λάκη Παπαδόπουλου, σε στίχους Κυριάκου Ντούμου. Μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση τόσο η «αγριεμένη» ερμηνεία του, όσο και η σκηνική του παρουσία. Από τότε ο Μάνος Ξυδούς έκανε το κομμάτι «δικό του» και το τραγουδούσε πάντα (αυτή η εκτέλεση-σημαντικό ντοκουμέντο, ηχογραφήθηκε και συμπεριλαμβάνεται στη συλλογή «Δικαίωμα στο όνειρο» του Λάκη Παπαδόπουλου που κυκλοφόρησε το 1995 και είναι μακράν η καλύτερη από όλες όσες ακολούθησαν).

Παναγιώτης Δημητρόπουλος










ΕΣΥ ΕΚΕΙ




Εσύ εκεί κι εγώ στου πόνου τον παράλληλο, βαρύς χειμώνας
και το κλίμα ακατάλληλο
Εσύ εκεί κι εγώ στου κοσμου το υπόγειο, να σε γυρεύω
σε μια ψεύτικη υδρόγειο

Εσύ εκεί κι ο έρωτάς σου διαταγή και τελεσίγραφο
Κι εγώ εδώ, όλη τη νύχτα αγκαλιά μ' ένα αντίγραφο

Εσύ εκεί, εσύ εκεί

Εσύ εκεί κι εγώ στου πόνου τα μεγάφωνα, να τραγουδάω
της αγάπης τα παράπονα
Εσύ εκεί κι εγώ σκυμμένος στην κασέτα σου
να με ματώνει η φωνή σου και το ψέμα σου

Εσύ εκεί, εσύ εκεί
Εσύ εκεί κι ο έρωτάς σου διαταγή και τελεσίγραφο
Κι εγώ εδώ όλη τη νύχτα αγκαλιά μ' ένα αντίγραφο
Εσύ εκεί, εσύ εκεί









....


Related Posts with Thumbnails