7 Ιαν 2011

Παράταση παραστάσεων του Άρη Ρέτσου: "Αίμα Κακό"

..
..






Η παράσταση «ΑΙΜΑ ΚΑΚΟ»,  από το  βιβλίο «Μια εποχή στην Κόλαση» του A. Rimbaud, σε σκηνοθεσία, επεξεργασία κειμένου και ερμηνεία Άρη Ρέτσου, που ξεκίνησε την Τετάρτη, 8 Δεκεμβρίου 2010, στις 9.30 μ.μ., στο θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ (Μακρή 4, Μακρυγιάννη-Αθήνα, τηλέφωνο: 210-92.46.692), παρατείνεται έως 27 Ιανουαρίου. Συγκεκριμένα, θα δοθούν άλλες 6 παραστάσεις: Τετάρτη και Πέμπτη, στις 9.30 μ.μ., 12-13, 19-20 και 26-27 Ιανουαρίου 2011.

Ο Rimbaud το 1872 και σε ηλικία 19 ετών γράφει το «Une Saison en Enfer» (Μία Εποχή στην Κόλαση). Από αυτό, το κεφάλαιο «ΑΙΜΑ ΚΑΚΟ» αντανακλά, εκτός από το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται, και την αντίδρασή του στις κοινωνικές συνθήκες στις εποχής του. Σαρωτικός, αυτοκαταστροφικός, μεγαλομανής, εκδικητικός, κυνικός, ανελέητος χλευαστής, ευφυής, ευαίσθητος, ύπουλος, καλοσυνάτος, χιουμοριστικός, υπέροχος διασκεδαστής, οραματιστής, σκληροτράχηλος, με τα πόδια εκτεθειμένα, μελαμψά, με ίχνη αρρώστιας που σαγηνεύει το νου, σκορπίζει τον πόνο σε κάθε βήμα. Η εξέλιξη στις εσωτερικής σκέψης  που θέλει να γκρεμίσει τα όρια του χώρου και του χρόνου.
Μέσα σε μία φάρσα, ο στις ο Rimbaud στήνει, ως πρωταγωνιστής, ένα θεατρικό χώρο από τον οποίο προσπαθεί δαιμονιωδώς να αποδράσει. Υπάρχουν ακόμα στην Ευρώπη άνθρωποι που τον θυμούνται χλευαστικό, ημιάγριο, με μια όψη ελευθερίας που σέρνεται από ένα σακίδιο. Στη διαδικασία αυτή, η ψευδαίσθηση με την πραγματικότητα χάνουν τα όριά στις.
Μέσα  σε ένα καταιγισμό  ήχων (ή θορύβων;) στις αιώνιας καθημερινής αρένας, το σκηνοθετικό πλαίσιο καθορίζει και καθορίζεται απόλυτα από το σχεδιασμό του ήχου και τη μουσική στις παράστασης. Ο Σπύρος Αραβοσιτάς σχεδιάζει, πιστός στη σκηνοθετική γραμμή, αυτόν τον ηχητικό κόσμο, που άλλοτε ακολουθεί και άλλοτε προπορεύεται στο ταξίδι αυτό του Rimbaud.  Μέσα σε αυτόν τον κόσμο, ο ποιητικός λόγος δίνει τη μάχη του, παλεύοντας να κρατήσει την πυξίδα μέχρι το τέλος.
Στις άνεργος ηθοποιός, στις ακαθορίστου ηλικίας και εποχής γελωτοποιός που βρίσκεται τυχαία επί σκηνής σε κάποιο ερειπωμένο θέατρο, το διασκεδάζει κατά βούληση ανιχνεύοντας, άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε όχι, τα “υψηλά” νοήματα στις ποίησης. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται…


*Αποσπάσματα από την κριτική του περιοδικού ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

« […] είναι “περίπτωση” ο Άρης Ρέτσος. Με αφορμή ένα απόσπασμα του κολασμένου ποιητή, μόλις κατέθεσε
ό,τι πιο σοφά πειραματικό συνέβη στην πόλη εδώ και καιρό

«…ευελπιστούμε να το επαναλάβει άμεσα.»

« […] Λειτουργώντας κόντρα στα καθιερωμένα και στο σύστημα, αδιαφορώντας για στις τάσεις και στις μόδες,
ο Ρέτσος καταθέτει κάτι ολόδικό του, βαθιά προσωπικό, χρήσιμο και ανεπανάληπτο.»

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..



Related Posts with Thumbnails